AVVIKELSE NIVÅ 2
2018
2018-03-01
Händelse: Kunden skulle över från duschstolen till arbetsstolen då knäna vek sig på kunden. Kunden satte sig på golvet. Inga skador uppkom.
Konsekvens: Fick ta hjälp av Johan som hjälpte till att lyfte kunden tillrätta.
Var inträffade händelsen: I duschen
Uppföljning: En ny rutin sätts in vem som kan hjälpa till vid dessa händelser om Johan inte finns på plats.
Rapportör: Anki S
2018-02-13
Händelse: Kunden smsade Maria om att få assistentens mobilnummer. Då assistenten inte dykt upp på sitt jobb i tid.
Konsekvens: Då kunden inte hade assistentens mobilnummer blev det extrajobb att kontakta den aställde
Var inträffade händelsen: Hos kunden
Uppföljning: En ny rutin sätts in om detta händer. Kunden ska alltid få allas mobilnummer vid nyanställning av personal
Rapportör: Kunden själv
2018-08-17
Händelse: Förflyttning från toastolen till vanlig stol. Benen vek sig på kunden.
Konsekvens: Kunden trillade på golvet. Johan kom och hjälpte till
Var inträffade händelsen: På toaletten
Uppföljning: Att Johan finns där när eventuella lyft behövs göras.
Rapportör: Annika